ใน 1H67 ประเทศไทยต้อนรับนักท่องเที่ยวต่างชาติจำนวน 17.5 ล้านคน เพิ่มขึ้น 35% YoY และเพิ่มขึ้นสู่ 89% ของระดับก่อนเกิดโควิด-19 โดยปกติแล้วไตรมาสที่สองถือเป็นช่วงโลว์ซีซั่นของอุตสาหกรรมท่องเที่ยวไทย และมักจะส่งผลทำให้ผลการดำเนินงานของผู้ประกอบการโรงแรมอ่อนตัวลง QoQ อย่างไรก็ดี สภาวะอุตสาหกรรมที่ดีและส่งผลดีต่อเนื่องมาถึงธุรกิจโรงแรมผ่านทางอัตราการเข้าพักที่แข็งแกร่งและ ARR ที่เพิ่มขึ้น บ่งชี้ว่ากำไรจะยังคงมีแนวโน้มปรับตัวเพิ่มขึ้น YoY อย่างต่อเนื่องใน 2Q67 การปรับตัว underperform ของราคาหุ้นกลุ่มโรงแรมบ่งชี้ว่าช่วงโลว์ซีซั่นสะท้อนในราคาหุ้นไปมากพอสมควรแล้ว MINT และ ERW คือหุ้นเด่นของเรา
|
---|
ท่านสามารถอ่านและดาวน์โหลดเอกสารได้จาก TOURISM240711_T
|
In 1H24, Thailand welcomed 17.5mn international tourists, a jump of 35% YoY and 89% of pre-COVID-19 level. Second quarter is generally the low season for Thai tourism and typically brings QoQ slips in operations for hoteliers. However, the good industry environment and consequently hotel operations through strong occupancy rate and rising ARR suggest the YoY earnings uptrend will be intact in 2Q24. Underperforming hotelier price performance suggests the low season is largely priced in. MINT and ERW are our top picks.
2Q24F preview: YoY uptrend to continue. MINT to reach a record high. Second quarter is generally the low season for Thai tourism and typically brings QoQ slips in operations for hoteliers. However, in 2Q24, the good industry environment and thus hotel operations via strong occupancy rate and rising ARR suggest the YoY earnings uptrend is intact. MINT will be the exception with QoQ growth as Europe (its key operations) enters its high season, giving MINT’s record high core earnings in 2Q24. See details of our 2Q24 preview in Figures 1-4.
|
---|
Click here to read and/or download TOURISM240711_E |