• ผลประกอบการไตรมาส 2 รายได้รวม 148 พันล้านดอลลาร์ เพิ่มขึ้น 10% YoY ใกล้เคียงกับที่ตลาดคาด กำไรจากการดำเนินงานสูงกว่าที่คาดการณ์ รายได้ AWS เพิ่มขึ้น 19% สูงกว่าที่คาดการณ์และมีอัตราการทำกำไรจากการดำเนินงานอยู่ที่ 35.5%
• ธุรกิจ AWS มีการเติบโตที่แข็งแกร่ง แต่ธุรกิจ e-commerce หลักยังคงอ่อนแอหลังบริษัทเพิ่มการลงทุนในโครงสร้างพื้นฐานสำหรับ AI โดยเฉพาะใน AWS ค่าใช้จ่ายในการลงทุนเพิ่มขึ้นกว่า 50% จากปีก่อน และจะยังคงสูงต่อไปในระยะสั้น
Revenue - %Chg YoY | 2Q23 | 3Q23 | 4Q23 | 1Q24 | 2Q24 |
---|---|---|---|---|---|
Online Stores | 4.2% | 7.1% | 9.3% | 7.0% | 4.6% |
Retail Third-Party Seller Services | 18.1% | 19.8% | 19.9% | 16.0% | 12.0% |
Retail Subscription Services | 13.5% | 14.2% | 14.1% | 11.0% | 9.8% |
Advertising Services | 22.0% | 26.3% | 26.8% | 24.3% | 19.5% |
Amazon Web Services (AWS) | 12.2% | 12.3% | 13.2% | 17.2% | 18.7% |
Sentiment | 3Q23 | 4Q23 | 1Q24 | 2Q24 |
---|---|---|---|---|
net profit | Positive | Neutral | Positive | Positive |
margin | Neutral | Neutral | Positive | Positive |
revenue | Positive | Positive | Positive | Positive |
Stock data | |
---|---|
Market Cap (USD Million) | 1915.55 |
Beta | 1.34 |
Last close | 184.07 |
12-m Low / High | 118.4 / 201.2 |
Target price | 224.50 |
Return Potential | 22.0 % |
% of Buy / Sell rating | 96.0 % / 0.0 % |
Valuation data | 12m Forward | 5-Yr Average |
---|---|---|
P/E | 27.49 | 79.12 |
P/B | 7.14 | 11.67 |
P/S | 3.00 | 3.09 |
EV/EBITDA | 14.41 | 17.80 |
Dividend Yield | 0.0 % |
Amazon.com, Inc.
Amazon.com, Inc. is an online retailer that offers a wide range of products. The Company products include books, music, computers, electronics, and numerous other products. Amazon offers personalized shopping services, Web-based credit card payment, and direct shipping to customers. Amazon also operates a cloud platform offering services globally.